Deklaracje „śmieciowe” dla nieruchomości niezamieszkałych
Aktualności, Środa, 17 września 2014Urząd Miasta Zamość przypomina o obowiązku złożenia deklaracji za gospodarowanie odpadami komunalnymi przez właścicieli budynków, w których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne. Chodzi m.in. o sklepy, biura, szkoły, różnego rodzaju podmioty prowadzące działalność gospodarczą, które obecnie pozbywają się odpadów na podstawie indywidualnych umów (na tzw. „starych” zasadach).
Deklaracje należy składać w Wydziale Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska przy ul. Kolegiackiej 14 w terminie do 30 września. W deklaracji właściciel określa ilość i wielkość pojemników, częstotliwość odbioru oraz wyliczoną na tej podstawie wysokość opłaty.
Zgodnie z uchwałami Rady Miasta Zamość, nieruchomości niezamieszkałe zostaną objęte nowym systemem odbioru i gospodarowania odpadami od 1 stycznia 2015r.
W związku z tym, na właścicielach, zarządcach, użytkownikach wieczystych lub dzierżawcach ciąży obowiązek składania deklaracji i dokonywania opłat w kasie Urzędu. Miasto organizuje i nadzoruje system, w tym ogłasza przetarg na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z całego miasta.
Popiół pochodzący z nieruchomości niezamieszkałych, odbierany będzie przez podmiot uprawniony, z którym należy zawrzeć stosowną umowę.